środa, 16 października 2013

P90X - Fazy odżywiania



Plan żywieniowy P90X podzielony jest na trzy fazy przeznaczone dla określonej grupy ludzi. Odpowiedni dobór planu będzie miał dla nas zasadnicze znaczenie, ponieważ dzięki temu osiągniemy lepsze wyniki.




FAZA 1 - FAT SHREDDER - SPALANIE TŁUSZCZU

Białko 50%
Węglowodany 30%
Tłuszcze 20%

Faza ta opiera się na wysokobiałkowej diecie, przeznaczona jest dla osób z dużą nadwagą i wysokim poziomem tkanki tłuszczowej. Dzięki zastosowaniu diety wysokobiałkowej szybko pozbędziemy się zalegającej nas tkanki tłuszczowej. Dzięki takiemu rozkładowi BTW szybciej zgubimy zbędne kilogramy oraz wzmocnimy mięśnie i poprawimy kondycje.

Jeżeli stracimy wystarczająco dużo zbędnych kilogramów podczas tej fazy powinniśmy ją skrócić. Możemy ją przedłużyć tylko w przypadku kiedy chcemy zrzucić jeszcze więcej kilogramów i nadal czujemy się w pełni sił aby wykonywać treningi na maksimum swoich możliwości. Jeżeli czujemy się osłabieni, nie możemy się skoncentrować na treningu należy skrócić fazę FAT SHREDDER. 


FAZA 2 - ENERGY BOOSTER - WZMOCNIENIE

Białko 40%
Węglowodany 40%
Tłuszcze 20%

Faza ENERGY BOOSTER pozwala nam na zachowanie efektów z pierwszej fazy.  W tej fazie spożywamy taką samą ilość białka i węglowodanów. Dzięki zwiększeniu ilości spożywanych węglowodanów będziemy mieli więcej energii podczas ćwiczeń. Jest to faza którą możemy utrzymać do końca programu jeżeli jesteśmy w stanie wykonywać treningi na 100%. Jeżeli czujemy się osłabieni powinniśmy przejść do trzeciej fazy.



FAZA 3 - ENDURANCE MAXIMIZER - MAKSYMALNA WYTRZYMAŁOŚĆ

Białko 20%
Węglowodany 60%
Tłuszcze 20%

W trzeciej fazie zwiększamy ilość węglowodanów do 60%. Następstwem tego będzie zwiększenie naszej energii oraz wytrzymałości podczas ćwiczeń. Będziemy w stanie wykonywać więcej powtórzeń. Nasz trening będzie bardziej efektywny. W tej fazie naszym celem jest osiągniecie szczytowej formy nad którą pracowaliśmy przez minione 60 dni. 








5 komentarzy:

  1. Witam,
    W poniedzialek koncze p90x i zamierzam sie wziasc za INSANITY i prosilbym Cie o porowananie insanity a insanity asylum, oraz czy dieta IF jest mozliwa przy tym treningu.
    pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,
      Asylum jest dużo bardziej intensywne więc lepiej zacząć od normalnego Insanity. Natomiast IF nie polecam przy Insanity, ponieważ przy tym modelu żywienia nie powinno się raczej wykonywać treningów High Intensity.

      Usuń
  2. Witam mam kilka pytań na temat odżywiania podczas w czasie programu p90x

    zabieram sie już do niego od pół roku, najwiekszą przeszkodą jest dla mnie j. angielski którego nie znam.
    Biegle posługuje się j. niemieckim, ale wydania w tym jezyku niestety nie ma.
    Najbardziej przeraża mnie jednak zywienie

    Białko 50%
    Węglowodany 30%
    Tłuszcze 20%

    skąd wiedzieć, ile np. % białka zjadłam?
    rozumię, że trzeba to w jakiś sposób obliczać, ale wydaje mi sie to nierealne.

    Zjem kawałek kurczaka i skąd mam wiedzieć ile % białka zjadłam?

    skąd wiedzieć ile kcal ma 50% białka
    jak to wszystko obliczać?

    skąd wiedzieć jakie produkty jeść a jakich unikać ?

    tłumaczenie każdego dnia diety z książki nie ma sensu, 1/3 skladników nie jest dostepna w polsce a większa cześć jest droga.

    Chciałabym sama stworzyć plan zywienia zgodny z dietą p90x i odpowiedni dla mnie.
    Ale musze zrozumieć zasady. A w tym ktoś musi mi pomóc.

    Naoglądałam się juz grom filmów na youtube i przeczytałam sporo info i blogów na temat p90x ale to wciaż za mało.

    Płyty leżą i się kurzą a ja wciąż wyglądam tak samo...

    Jesteś pierwszą osobą do której pisze i prosze o pomoc w tej sprawie, i chyba nigdy bym tego nie zrobiła, ale przeczytałam te zdanie
    "Jestem tu aby pomóc wam na początku waszej przygody z P90X"
    i postanowiłam spróbować...

    to mój maila didi198741@o2.pl

    Jeśli znajdziech choć chwilkę prosze napisz

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam:)
      Sorki że dopiero teraz odpisuje ale ostatnio mam mało czasu na bloga. Generalnie najlepiej posiadać wagę kuchenną i ważyć ile czego jemy. Następnie na stronie potreningu.pl można założyć swój dziennik żywieniowy w którym będziemy notować ilość zjadanych pokarmów i on automatycznie będzie nam je przeliczał na białko, węgle i tłuszcze. No i poczytaj też na tej stronie artykuły na temat zdrowego odżywania:)

      Usuń
  3. witam polecam aplikacje na androida fat secret bardzo fajna tylko wymaga dostepu do internetu przez telefon ale dziala na podobnej zasadzie jak potreningu.pl
    pozrawiam lukasz

    OdpowiedzUsuń